Blog

Wpadnij tu, żeby przeczytać o zdrowej diecie, odpowiednim stosowaniu leków oraz ich interakcji z jedzeniem i informacjach o chorobach dietozależnych.

Czwartek, Sierpień 19, 2021, 18:19

Na pewno słyszeliście, że trzeba jeść warzywa i owoce, żeby być zdrowym. 

Może nawet obiło Wam się o uszy, że ma to być 5 porcji.

Tylko ile trzeba jeść warzyw żeby było 5 porcji? 

Instytut żywności i żywienia zaleca, żeby w diecie codziennie znalazło się minimum 400- 500g warzyw i owoców. 

Może wydawać się, że to duża ilość, ale gdy podzielimy to na 5 porcji: 2 porcję owoców i 3 porcję warzyw to okazuje się, że jedna porcja to tylko 80g - 100g.

Na grafikach przedstawiono ile poszczególnych owoców i warzyw to zalecana 1 porcja.


Po przyjrzeniu się tym ilościom nie wydaje się już to takie niemożliwe do zjedzenia prawda?

Częstym błędem jest jedzenie tylko owoców i to w dużych ilościach. Chodź owoce zdecydowanie są smaczniejsze,ponieważ  zawierają duże ilości cukru,są też bardziej kaloryczne. Dlatego powinno być ich w diecie mniej niż warzyw. Dlatego dbajmy o warzywa w każdym posiłku a bez problemu będziemy zjadać zalecaną ilość.


Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem