Blog

Wpadnij tu, żeby przeczytać o zdrowej diecie, odpowiednim stosowaniu leków oraz ich interakcji z jedzeniem i informacjach o chorobach dietozależnych.

Czwartek, Sierpień 19, 2021, 23:15

10 zasad zdrowego odchudzania:

  1. Dieta ma być smaczna i urozmaicona.
    Zdrowa dieta powinna być zróżnicowana i kolorowa. Otwórz się na nowe smaki i potrawy,ale nie zmuszaj się do jedzenia rzeczy, których nie lubisz tylko dlatego, że są zdrowe. 
  2. Pamiętaj o warzywach! 
    Warzywa powinny znaleźć się w każdym posiłku, najlepiej, żeby zajmowały pół talerza w 3 głównych posiłkach.
  3. Zmniejsz wielkość porcji. możesz np. nakładać jedzenie na małe talerze - wizualnie jedzenia będzie więcej. Postaraj się jeść powoli i skupić się na tym co jesz. 
    Utrata kilogramów to konsekwencja deficytu kalorycznego. Należy jeść mniej niż wynosi nasze zapotrzebowanie na energię. 
  4. Wprowadź regularne posiłki. Zjadaj częściej mniejsze porcje. Jeśli posiłki będą co 3-4 godziny nie będzie występowało uczucie dużego głodu po którym zjada się znacznie więcej. 
  5. Włącz do diety źródła błonnika pokarmowego takie jak warzywa, pełnoziarniste produkty zbożowe (chleb razowy, graham, orkiszowy), kasze i brązowe makarony oraz brązowy ryż. Błonnik zwiększa poczucie sytości po posiłku.
  6. Ogranicz słodyczę i słone przekąski- zawierają tylko puste kalorie, które nie sycą na długo. Jeśli masz ochotę na słodyczę zjedz owoce, owoce suszone lub orzechy. 
  7. Dbaj o prawidłowe nawodnienie. Unikaj picia słodzonych, kolorowych napojów. Wybieraj wodę, możesz dodać do niej dodać kawałki owoców np, cytryny, limonki, truskawki lub ogórka albo mięte. 
  8. Planuj posiłki, może zająć to trochę czasu, ale ułatwia  robienie listy zakupów. Jeśli będziesz chodzić do sklepu najedzony z konkretną listą zakupów  jest mniejsza szansa, że kupisz niezdrowe przekąski.
  9. Aktywność fizyczna to podstawa- znajdź aktywność, którą lubisz. Nie zawsze musi to być siłownia, spacery to też aktywność ! Postaraj się dużo ruszać się na co dzień - wybieraj schody zamiast windy, wysiądź przystanek wcześniej, chodź podczas rozmowy przez telefon. Aktywność fizyczna pomaga wygenerować deficyt kaloryczny, ponieważ zwiększa zapotrzebowanie na energię organizmu.
  10. Sen - prawidłowa ilość snu zmniejsza ochotę na słodkie przekąski, i pomaga w odchudzaniu. Niewyspanie wzmaga stres organizmu co spowalnia redukcję masy ciała. Prawidłowa ilość snu to 7-8 godzin, kładź się spać wcześniej, przed snem ogranicz niebieskie światło. 

 


Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem